Ali veste, katera hrana je najboljša za plodnost?

Težave z zanositvijo v današnjem času marsikateremu paru predstavljajo pot polno izzivov.

Neplodnost lahko prizadene tako ženske kot moške, zato je treba vzroke iskati pri obeh spolih. 

Pomembno je omeniti, da ima zdrav način življenja, vključno z redno telesno vadbo, uravnoteženo prehrano in izogibanjem uživanju alkohola in tobaka, pomembno vlogo pri plodnosti.

Opomnik: Prihranite VELIKO na NOTINO.si! (Klikni na pasico)

Poleg tega je vzdrževanje zdrave telesne teže ključnega pomena, saj lahko tako debelost kot podhranjenost negativno vplivata na plodnost.

Če imata s partnerjem težave s plodnostjo, je dobro, da se o njih posvetujeta z osebnim zdravnikom, da dobita strokovno-prilagojene nasvete in navodila za nadaljnje preiskave.

Preberite: Z afirmacijami do lažje nosečnosti in poroda

V članku bom osvetlila dejavnike življenjskega sloga, ki lahko vplivajo na neplodnost para.

Hrana je namreč ključnega pomena za plodnost, saj telesu zagotavlja potrebna hranila za podporo hormonskega ravnovesja, redne ovulacije in splošnega reproduktivnega zdravja.

Različne raziskave so potrdile, da tudi prehrana vpliva na uspešnost zanositve.

prehrana vpliva na uspesnost zanositve

Uravnotežena in zdrava prehrana lahko pomaga preprečiti stanja, kot sta sindrom policističnih jajčnikov in debelost, ki lahko zavirata plodnost, hkrati pa lahko zdrava hrana spodbuja optimalne pogoje za spočetje otroka in zdravo nosečnost.

Priporočljiva je preiskava krvi, kjer lahko hitro ugotovite, ali so v telesu prisotna vnetja ter kateri zdravju pomembni vitamini in minerali mu primanjkujejo. 

Ključnega pomena, pa je tudi pregled ščitnice, če ste v preteklosti že imeli težave ali pa so ščitnična obolenja prisotna v vaši družini, saj njeno delovanje vpliva tudi na nosečnost in plodnost.

Hrana Za Boljšo Plodnost – Zanjo

hrana za boljso plodnost - zanjo

1. Živila, Bogata S Folatom

Živila, kot so listnata zelenjava, fižol, leča in obogatena žita, vsebujejo veliko folatov, ki so bistveni za zdravo ovulacijo in razvoj ploda.

2. Omega-3 Maščobne Kisline

Mastne ribe, kot so losos ali tuna, chia semena in laneno olje, so živila bogata z omega-3, ki lahko pomagajo uravnavati hormone in vplivajo na splošno reproduktivno zdravje ženske.

3. Kompleksni Ogljikovi Hidrati

Polnozrnate žitarice, kot so rjavi riž, kvinoja in oves, zagotavljajo stalno oskrbo z energijo in pomagajo ohranjati stabilno raven sladkorja v krvi, kar lahko podpira uravnavanje hormonov.

4. Puste Beljakovine

Izberite puste vire beljakovin, kot so perutnina, puran, zajec, teletina in rastlinske možnosti, kot so tofu in stročnice, da spodbudite uravnoteženo proizvodnjo hormonov.

Izogibajte se predelanim mesnim izdelkom, kot so narezki, salame, paštete in hrenovke.

5. Živila, Bogata Z Antioksidanti 

Jagodičevje, oreščki in pisana zelenjava so bogati z antioksidanti, ki lahko zaščitijo jajčeca pred poškodbami zaradi prostih radikalov.

6. Kalcij In Vitamin D 

Mlečni izdelki, jajca, gobe in zelena listnata zelenjava zagotavljajo bistvena hranila za reproduktivno zdravje in moč kosti.

Uporabite lahko tudi prehranska dopolnila.

7. Železo

Vključite pusto rdeče meso, špinačo (zelenolistnato zelenjavo), spirulino, temno čokolado visokega odstotka (85 – 100 %), stročnice in oreščke, da preprečite slabokrvnost, ki lahko vpliva na plodnost.

8. Zdrave Maščobe

Olivno olje in avokado vsebujeta enkrat nenasičene maščobe, ki podpirajo reproduktivno zdravje.

9. Zmeren Vnos Kofeina

Omejite uživanje kofeina, saj lahko prekomerni vnos kofeina moti plodnost. Držite se zmerne količine, največ dve majhni skodelici kave na dan. 

10. Hidriranost 

Telo mora biti dobro hidrirano, da ostane zdravo. Dehidracija namreč vpliva na splošno zdravje osebe, vključno z reproduktivnimi organi. 

Izogibajte se gaziranim, sladkim pijačam in alkoholu. Voda je najboljša za hidriranje telesa.

11. Močno Omejite Visoko Predelano Hrano

Zmanjšajte vnos predelane hrane, sladkih prigrizkov in transmaščob, saj lahko negativno vplivajo na plodnost.

Visok vnos sladkorja lahko povzroči odpornost proti inzulinu, kar lahko poruši hormonsko ravnovesje.

Visoko predelana živila so energijsko gosta in hranilno revna živila, ki so brez zdravju koristnih hranil, obenem pa vsebujejo visoko vsebnost nezdravih maščob, sladkorja in soli. 

Predelana živila vplivajo na debelost, visok krvni tlak in sladkorno bolezen tipa II. Manj vnetij pomeni boljše splošno zdrave in počutje.

12. Ohranjajte Zdravo Težo 

Podhranjenost ali prekomerna teža vpliva na plodnost. Doseganje zdrave telesne teže s prehrano in telesno vadbo je bistveno za zdravo nosečnost.

13. Prenatalni Vitamini – Prehranski Dodatki

Telo v času nosečnosti potrebuje dodatne vitamine, minerale in hranila, da lahko plodu ponudi najboljše okolje za razvoj in rast.

Ginekologi priporočajo, da ženska začne jemati prenatalne vitamine takoj, ko začne načrtovati nosečnost. 

V večini prenatalni vitamini vsebujejo folno kislino, metafolin, vitamin D, vitamine skupine B, vitamin C, vitamin E, omega 3 – maščobne kisline DHK in EPK, jod, selen, holin in železo. 

Hrana Za Boljšo Plodnost – Zanj

hrana za boljso plodnost - zanj

1. Cink 

Cink je bistven za proizvodnjo in kakovost sperme

Živila, bogata s cinkom, kot so ostrige, govedina, perutnina, fižol in oreščki, so pomembna za različne telesne funkcije, vključno z imunsko podporo in reproduktivnim zdravjem.

2. Folat 

Folat je pomemben za zdravje sperme.

Živila, bogata s folati, kot so listnata zelenjava, fižol, leča in obogatena žita, so bistvena za podporo različnih telesnih funkcij, vključno s proizvodnjo kvalitetne sperme.

3. Antioksidanti

Antioksidanti pomagajo zaščititi spermo pred oksidativnim stresom in poškodbami.

Živila z visoko vsebnostjo antioksidantov vključujejo sadje (zlasti gozdni sadeži), zelenjavo (kot sta špinača in korenje) in oreščke.

4. Vitamin C 

Vitamin C lahko izboljša kakovost in gibljivost sperme

Citrusi, kot so pomaranče, grenivke, limone in limete, skupaj z jagodami, kivijem, papriko, brokolijem, brstičnim ohrovtom, melono, mangom in ananasom, so odlični viri vitamina C.

5. Vitamin D 

Nizke ravni vitamina D so povezane z zmanjšano gibljivostjo semenčic.

Živila, bogata z vitaminom D, vključujejo mastne ribe, kot sta losos in skuša, obogatene mlečne izdelke in jajčne rumenjake.

Priporočljiva pa je predvsem izpostavljenost sončni svetlobi v primernih urah dneva.

6. Omega-3 Maščobne Kisline 

Zdrave omega-3 maščobne kisline lahko pomagajo izboljšati kakovost sperme. Vključujejo ga mastne ribe (losos, skuša), laneno olje, oreščki in semena.

7. L-arginin

Aminokislina, ki lahko pomaga povečati število in gibljivost semenčic. Najdemo ga v živilih, kot so meso, morski sadeži, oreščki, kalčki, semena, kokos in čičerika.

L-arginin pa vpliva tudi na povečanje količine dušikovega oksida, ki kroži skozi vaš sistem in sprošča krvne žile, kar izboljša pretok krvi in vpliva tudi na pokončnost penisa.

8. Selen 

Selen je pomemben za gibljivost in obliko semenčic. Najdete ga v brazilskih oreščkih, ribah in polnozrnatih žitih.

9. Koencim Q10 (CoQ10)

Antioksidant, ki lahko pomaga izboljšati kakovost sperme. CoQ10 najdemo v organskem mesu, mastnih ribah in polnozrnatih žitih.

10. Hidracija

Telo mora biti dobro hidrirano, da ostane zdravo. Dehidracija namreč vpliva na splošno zdravje osebe, vključno z vzdrževanjem količine sperme.

Izogibajte se gaziranim, sladkim pijačam in alkoholu. Večja količina alkohola, ki jo uživata partnerja, večja je nevarnost za neplodnost.

Pijača izbire naj bo voda.

11. Vitamini – Prehranski Dodatki

Ključno pri moški plodnosti je zdravje in kvaliteta njegovih semenčic (oblika, gibljivost in količina).

Jemanje prehranskih dodatkov lahko moškemu pomaga pri njegovi plodnosti in nastanku bolj kvalitetnih semenčic.

Prehranski dodatki v večini vsebujejo kombinacijo vitaminov in mineralov, ki imajo vlogo pri razmnoževanju, nastajanju semenčic, uravnavanju delovanja hormonov in plodnosti. Predvsem cink, selen, vitamin B6.

Zaključek: Hrana Je Ključnega Pomena Za Plodnost

hrana je kljucnega pomena za plodnost

Mediteranska dieta s poudarkom na sadju, zelenjavi, zdravih maščobah, kot je olivno olje, pustih beljakovinah, ribah, stročnicah in polnozrnatih žitih ter zmernemu uživanju mlečnih izdelkov, zagotavlja uravnotežen in s hranili bogat pristop k boljši plodnosti.

Na plodnost vplivajo predvsem železo, cink, vitamin C, selen in vitamin E, ki jih vsebuje tudi mediteranska dieta. 

Ta dieta ni povezana le z boljšim reproduktivnim zdravjem, ampak ponuja tudi številne dodatne koristi za splošno dobro počutje in zdravo telo.

Z upoštevanjem mediteranske prehrane lahko posamezniki ustvarijo temelje za boljšo plodnost, hkrati pa uživajo okusne, sveže in raznolike obroke, ki prispevajo k njihovemu reproduktivnemu uspehu.

Preberite:

Opomnik: Prihranite VELIKO na NOTINO.si! (Klikni na pasico)

Kategorizirano v: