Ali veste, kateri so najboljši vitamini in minerali za nosečnice?

Med nosečnostjo je za ženske ključnega pomena, da zagotovijo telesu ustrezne hranilne snovi za zdravje in pravilen razvoj ploda.

Najboljši vitamini in minerali za nosečnice so:

  • Folna kislina
  • Železo
  • Kalcij
  • Vitamin A, B, C, D, E in K
  • Omega-3 maščobne kisline
  • Holin
  • Jod
  • Magnezij
  • Cink

Prenatalni multivitamini so v večini zasnovani tako, da pokrijejo vse omenjene potrebe ženskega telesa v nosečnosti.

Opomnik: Prihranite VELIKO na NOTINO.si! (Klikni na pasico)

Za zdravo nosečnost je bistvenega pomena tudi uravnotežena prehrana s svežimi živili, bogatimi s hranili in vlakninami.

Vitamini In Minerali V Nosečnosti

vitamini in minerali v nosecnosti

Predstavljamo vam nekaj splošnih smernic o vitaminih in mineralih, pomembnih za vsako obdobje nosečnosti:

Prvo Trimesečje (0 – 12 Tednov)

Folna kislina (folat) je bistvena za zgodnji razvoj otrokove nevralne cevi, ki se kasneje razvije v možgane, hrbtenjačo, hrbtišče lobanje in vretenca

V idealnem primeru bi morale ženske začeti jemati folno kislino že pred spočetjem otroka in nadaljevati z uživanjem folne kisline v prvem trimesečju nosečnosti.

Priporočen odmerek je 400 μg dnevno.

Folna kislina oz. folat (vitamin B9) pomaga preprečevati okvare nevralne cevi in zmanjša tveganje za prezgodnji porod.

S krvnimi testi in ultrazvokom lahko v zgodnji nosečnosti odkrijejo okvare nevralne cevi.

Živila, bogata s folati, so jajca, soja, pomaranče, grozdje, paradižnik, zelje, špinača, kumare, brstični ohrovt, brokoli, pšenični otrobi, pšenični kalčki in kvas.

Železo pomaga preprečevati anemijo, ki je pogosta v nosečnosti. Igra pa tudi poglavitno vlogo pri proizvajanju rdečih krvničk, ki v kri prinašajo kisik.

Med nosečnostjo se potrebe po železu močno povečajo.

Živila, bogata z železom so jajca, stročnice, meso.

Absorpcija železa se izboljša, če oseba sočasno uživa vitamin C (pitje sveže stisnjenega soka pomaranče ali limone, uživanje paprike).

Vredno si je zapomniti, da lahko kava, Coca-Cola ali pravi čaj, zmanjšujejo absorpcijo železa.

nujna prehranska dopolnila med nosecnostjo

Kalcij je pomemben gradnik otrokovih kosti in zob. Vnos kalcija prav tako podpira zdravje materinih kosti in preprečuje, da bi ga ob pomanjkanju telo vleklo iz njenih kosti. 

Vitamin D je bistvenega pomena za razvoj otrokovih kosti in zob ter prav tako podpira zdravje materinih kosti.

Drugo Trimesečje (13 – 27 Tednov)

Omega-3 maščobne kisline, še posebej vsebnost DHA (dokozaheksaenojska kislina) je ključnega pomena za razvoj otrokovih možganov in oči.

Tretje Trimesečje (28 Tednov Do Rojstva)

Magnezij je pomemben za delovanje mišic in živcev ter razvoj otrokovih kosti in zob.

Vitamin K je bistvenega pomena za strjevanje krvi in presnovo.

Vitamin C podpira imunski sistem in pomaga telesu absorbirati železo.

Vitamin A je potreben za razvoj otrokovega srca, pljuč, oči, dihal in ledvic.

Vendar pa je prekomeren vnos vitamina A lahko škodljiv, zato je pomembno, da ga dobite iz virov hrane in ne iz prehranskih dodatkov.

Jod je pomemben za razvoj otrokovih možganov in živčnega sistema ter pravilno delovanje ščitnice. Pomanjkanje lahko povzroči motnje v duševnem razvoju otroka. 

Beljakovine so bistvenega pomena za rast otrokovih tkiv in organov.

Holin je pomemben za razvoj možganov in preprečevanje okvar nevralne cevi. Vpliva pa tudi na splošno rast zarodka. 

Cink podpira sintezo DNK, delitev celic in dobro delovanje imunskega sistema.

Prenatalni Vitamini

prenatalni vitamini

Idealno bi bilo, če bi ženske začele jemati prenatalne vitamine že pred spočetjem otroka.

Preko krvnega izvida lahko nosečnica prejme povratno informacijo, o tem katerih vitaminov in mineralov, ji v telesu primakuje

Uravnotežena prehrana vključuje raznoliko sadje, zelenjavo, puste beljakovine, polnozrnate žitarice in mlečne izdelke.

Preberite: Zdrava prehrana v času nosečnosti (kaj jesti?)

Pomembno pa je tudi, da nosečnica pije veliko vode, saj s tem podpre svoje splošno zdravje in prepreči zaprtje, ki je pogosta težava med nosečnostjo.

Preberite: Pomembnost hidracije nosečnice (koliko vode spiješ?)

Nosečnice Izpostavljene Pomanjkanju Vitaminov In Mineralov

Nosečnice, ki so lahko izpostavljene večjemu tveganju za pomanjkanje pomembnih vitaminov in mineralov:

1. Večplodna Nosečnost

Ženske, ki nosijo več plodov hkrati (dvojčki, trojčki), imajo lahko povečano potrebo po vitaminih in mineralih, vključno s folno kislino, železom, kalcijem in tudi beljakovinami.

2. Kadilke

kadilke nosecnice so izpostavljenje pomanjkanju vitaminov in mineralov

Kajenje v nosečnosti lahko zmanjša raven vitamina C, ki je pomemben za imunski sistem in absorpcijo železa.

Priporočilo: Povečajte vnos živil, bogatih z vitaminom C, ali pa razmislite o uživanju prehranskega dodatka vitamina C, hkrati pa poiščite podporo pri popolni opustitvi kajenja.

Preberite: Uporaba elektronske cigarete med nosečnostjo (škodljivo!)

3. Vegetarijanke Ali Veganke

Bodite pozorne na vitamin B12, železo, kalcij, cink, omega-3 maščobne kisline in zadostnem vnosu beljakovin, saj se omenjena hranila pogosto nahajajo v živalskih proizvodih.

Priporočilo: razmislite o prehranskih dodatkih vitamina B12 in omega-3 maščobnih kislin ter poskrbite za dobro načrtovano in raznoliko rastlinsko prehrano.

4. Odvisnice Od Prepovedanih Drog

Zloraba drog lahko povzroči podhranjenost, kar vpliva na različne pomembne vitamine in minerale v telesu.

Priporočilo: Poiščite strokovno pomoč pri zasvojenosti in tesno sodelujte z osebnim zdravnikom, ki vam bo pomagal pri odpravi prehranskih pomanjkljivosti z uravnoteženo prehrano in prehranskimi dodatki.

5. Bolezni, Ki Povzročajo Malabsorpcijo (Npr. Crohnova Bolezen, Črevesna Resekcija)

Malabsorpcijski pogoji lahko povzročijo pomanjkanje različnih vitaminov in mineralov, vključno z vitamini, topnimi v maščobi, vitamini skupine B, železom, kalcijem, magnezijem, cinkom in jodom.

Priporočilo: Morda bo potrebno redno spremljanje hranil v telesu (krvni testi), redno uživanje prehranskih dodatkov in prilagoditev prehrane.

6. Nosečnice S Pomanjkanjem Laktaze

Pomanjkanje laktaze lahko vpliva na absorpcijo kalcija iz mlečnih izdelkov.

Priporočilo: Raziščite alternativne vire kalcija, kot so obogateno rastlinsko mleko, listnata zelenjava in prehranski dodatki kalcija.

Za posameznice v zgornjih skupinah je pomembno, da prejmejo prilagojena navodila in nasvete osebnega zdravnika in se po potrebi posvetujejo z nutricionistom, ki jim lahko pomaga napisati prehransko ustrezen meni za uravnoteženo prehrano med nosečnostjo.

Preberite:

Opomnik: Prihranite VELIKO na NOTINO.si! (Klikni na pasico)

Kategorizirano v: