Ali tudi vaš otrok v šoli noče na stranišče?

Čeprav večinoma otrok zadržuje urin in blato zaradi kratkotrajnih okoliščin, kot so stres, sprememba okolja ali rutine, lahko dolgotrajno zadrževanje povzroči resnejše zdravstvene težave (bodite še posebej pozorni na kronično zaprtost). 

Zadrževanje namreč povzroči dodaten pritisk na mehur in črevesje, kar povzroča bolečino, slabost, poveča pa se tudi tveganje za okužbe (zastajanje bakterij v mehurju). 

Otroci, ki se soočajo s kroničnimi težavami pri odvajanju, lahko razvijejo tesnobo ali strah pred uporabo stranišča.

Kar lahko vpliva tudi na njihovo samozavest, zlasti v primerih, ko se v šoli ali na drugih javnih mestih ne morejo dovolj sprostiti in normalno opraviti potrebe.

Zakaj Otrok V Šoli Noče Na Stranišče (Psihološki In Praktični Razlogi)?

zakaj otrok v soli noce na stranisce psiholoski in prakticni razlogi

Pogost pojav, ki lahko izhaja iz različnih okoliščin, s katerimi se otrok srečuje v šolskem okolju.

1. Neprijetno Okolje Stranišča

Stranišča v šoli so pogosto zelo drugačna od tistih doma. 

Otroku lahko manjka zasebnost, saj so šolska stranišča pogosto bolj odprta (vrata z odprtinami, brez ključavnice) in hrupna (otroci se zadržujejo na straniščih), kar lahko privede do občutka nelagodja. 

Lahko je prisoten tudi strah pred tem, da bodo otroka drugi slišali ali celo vstopili.

Kar je pogost vzrok, da otrok raje zadržuje urin ali blato, kot da bi šel na stranišče v šoli.

2. Čistost Stranišča

Če so šolska stranišča slabo vzdrževana, umazana, brez toaletnega papirja ali neprijetnega vonja, se otrok morda počuti nelagodno in stranišča ne želi uporabiti. 

3. Strah Pred Zadrego

strah pred zadrego

Otroci so pogosto zelo občutljivi na to, kaj si drugi mislijo o njih

Strah, da bi jih sošolci zasmehovali ali da bi doživeli kakšen neprijeten dogodek, lahko povzroči, da se otrok raje izogne stranišču.

4. Nezaželena Pozornost

Če mora otrok vprašati učitelja za dovoljenje za odhod na stranišče pred celim razredom, mu je lahko preveč nerodno.

Nekateri otroci se izogibajo nezaželeni pozornosti in zato raje zadržujejo potrebo, kot da bi vprašali za dovoljenje.

5. Tesnoba In Stres

Nekateri otroci v šoli doživljajo tesnobo ali stres bodisi zaradi socialnih interakcij (vrstniki) bodisi zaradi pritiska v šoli (učitelji). 

Omenjena čustva lahko povzročijo fizične simptome, kot je zaprtje.

V takšnem primeru je šolsko okolje za otroka preveč obremenjujoče, kar oteži otroku, da bi se sprostil in šel na potrebo.

6. Aktivnost

Otroci, še posebej mlajši, pogosto ne želijo prekiniti igre ali dejavnosti, ki jih veseli, zato, da bi odšli na stranišče. 

Lahko so tako zatopljeni v igro ali učenje, da ne poslušajo signalov svojega telesa ali pa jih preprosto ignorirajo (zadržujejo urin ali blato, da ne bi zamudili nečesa prijetnega).

7. Strah Pred Izostajanjem

strah pred izostajanjem

Otroci se morda bojijo, da bodo kaj pomembnega zamudili, če zapustijo razred in gredo na stranišče. 

Strah, da bodo zamudili navodila, odgovor ali narek, jih lahko odvrne od odhoda na stranišče, kljub močni telesni potrebi.

8. Bolečina Ali Strah Pred Odvajanjem

Če je otrok že prej doživel boleče odvajanje, na primer zaradi zaprtja ali drugih črevesnih težav, lahko razvije strah pred ponovnim odhodom na stranišče. 

Strah se seveda lahko še okrepi v neznanem ali manj zasebnem okolju, kot je šola.

Kako Lahko Pomagate Otroku, Da Bo Opravljal Potrebo Tudi V Šoli?

kako lahko pomagate otroku da bo opravljal potrebo tudi v soli

1. Pogovor In Razumevanje

Pogovorite se z otrokom v sproščenem – domačem okolju in poskusite ugotoviti, kaj ga skrbi ali moti pri uporabi stranišča v šoli. 

Poskusite biti sočutni in ne obsojajoči, saj bo otrok tako bolj odprt za delitev svojih težav.

2. Urnik Odvajanja

Opozarjajte otroka, da gre na stranišče ob določenih urah, na primer zjutraj pred poukom, med odmori ali po šolskem kosilu. 

Če imate določeno rutino, bo otrok potrebo opravil lažje (se bo sam spomnil, da je čas za stranišče).

3. Prilagoditev Šolskega Okolja

prilagoditev solskega okolja

Če so šolska stranišča v slabem stanju, lahko starši v sodelovanju z drugimi starši in s šolo poskrbite, da bodo postala bolj vzdrževana in čista.

4. Vloga Učiteljev

Opozorite učitelje, naj bodo pozorni na to, da otrok lahko odide na stranišče brez sramu ali zbadanja vrstnikov.

Če otrok potrebe ne more opraviti med odmori (hrup, odpiranje vrat, priganjanje drugih otrok), se pogovorite z učitelji, da potrebo opravi v času šolske ure.

5. Krepitev Samozavesti

Otroku lahko pomagate razviti občutek samozavesti glede uporabe stranišča v šoli s pozitivno spodbudo doma (pohvale, nagrade) in z vzorom sproščenega odnosa do ključnih človeških potreb (vsi lulamo, kakamo in “prdimo“). 

Izogibajte se kritikam in kaznovanju otroka, ki lahko probleme z odvajanjem samo še podkrepijo.

6. Obravnava Fizičnih Težav

obravnava fizicnih tezav

Kadar ima otrok težave, kot so kronično zaprtje ali redne bolečine pri odvajanju, je pomembno, da poiščete zdravniško pomoč in poskrbite, da bo otrok dobil ustrezno zdravljenje (preiskava mehurja, ledvic, črevesja). 

Smiselno pa je preveriti tudi, ali je zadrževanje urina in blata psihosomatsko, in otrok morda potrebuje pomoč pedopsihologinje ali pa toaletni trening s psihološko pomočjo.

Zaključek

Na koncu je največkrat ključ do reševanja težave z zadrževanjem urina ali blata v šoli odprt in sočuten pogovor.

Starša morata razumeti, da jima otrok ne povzroča težav namenoma. 

Če se otroku omogoči varno okolje (sprostitev čustvene napetosti), kjer se počuti razumljeno in podprto, je bolj verjetno, da bo v prihodnosti sproščeno uporabljal stranišče tudi v šoli.

Preberite:

Vsebina na Tralala.si je brezplačna zahvaljujoč podpori naših bralcev. Če opravite nakup prek naših povezav, lahko prejmemo provizijo, kar nam pomaga ustvarjati še boljšo vsebino za vas. (To ne vpliva na ceno izdelka.)

Kategorizirano v: