Se tudi vi sprašujete, ali se otroci bolje znajdejo z manj igračami?
Namig: Manj je več.
To vprašanje je zanimivo z več vidikov in je bilo tudi predmet različnih študij in strokovnih razmišljanj.
Tudi vsem poznana Marie Kondo v svoji knjigi, The Life-Changing Magic of Tidying Up Kondo, razpravlja o tem, kako lahko zmanjšanje osebnega imetja, vključno z igračami, pripelje do bolj organiziranega in mirnega okolja, kar koristi tako otrokom kot odraslim.
“Otroci ne potrebujejo veliko igrač. Potrebujejo igrače, ki prinašajo veselje in prebudijo njihovo domišljijo.” Marie Kondo
Na splošno se različni strokovnjaki za razvoj otrok strinjajo, da otroku pogosto koristi, če ima na razpolago manj (a kakovostnih) igrač.
Razlogi, Zakaj Je Imeti Manj Igrač Boljše Za Otroka
1. Ustvarjalnost In Domišljija
Z manj igračami je večja verjetnost, da bo otrok med igro uporabljal vso svojo domišljijo in ustvarjalnost s ciljem, da bo z istimi igračami našel nove načine igre in ustvaril nove zgodbe.
Junak (igrača), ki sicer živi v vesoljski ladji, lahko pride na zemljo spoznavat domače živali, ali pa rastline v okolici …
2. Osredotočenost In Pozornost
Kadar imajo otroci preveč igrač, so lahko zaradi njih preobremenjeni in raztreseni (preprosto ne vedo, s čim bi se igrali).
Manj igrač otroku pomaga, da se lahko bolje osredotoči na igrače, ki jih ima, kar vodi k bolj jasni in daljši igri.
3. Odgovornost In Skrb
Ob manjšem številu igrač otroci običajno bolje skrbijo zanje.
Naučijo se ceniti in vrednotiti, kar imajo, kar vodi k bolj odgovornemu skrbništvu.
Pomembno je, da je igrača, ki jo otrok ima kakovostna in vredna popravila, kar pomeni, da se jo v večini primerov da popraviti oz. uporabljati naprej, tudi če se malo poškoduje oz. obrabi.
Razumevanje, da se igrače lahko popravijo (zalepi, zašije, pobrusi, pobarva, zamenja mehanski del ali baterija) in ne samo preprosto zavrže, ko se poškodujejo, je za otroka izredno pomembno spoznanje.
4. Socialne Veščine
Igra z manj igračami pogosto vključuje več interakcije in sodelovanja, kar lahko izboljša socialne veščine otroka.
Otroci z manj igračami bodo morali s starši ali ostalimi otroki več sodelovati, se pogajati in deliti igrače, ki so na voljo, da bo igra lahko uspešna.
5. Nered In Organizacija
Manj igrač pomeni manj nereda, kar otrokom olajša urejenost igralnega prostora oz. otroške sobe.
Manj lastnine, kot ima otrok lažje lahko uspešno skrbi zanjo.
Organizacija pa privede do bolj mirnega in urejenega okolja, kar je koristno tako za otroke kot starše.
Dobro je, da ima vsak otrok vsaj eno plišasto igračo, ki je dovolj velika, da se lahko privije k njej, saj ga bo takšna igrača, ko bo to potrebno, potolažila, morda celo varovala, kadar ga bo strah teme.
Koliko Igrač Naj Ima Otrok?
Približno število igrač, ki naj jih ima otrok glede na njegovo starost:
- Dojenčki (0 – 12 mesecev) približno 5 – 10 igrač
- Malčki (1 – 3 leta) približno 10 – 15 igrač
- Predšolski otroci (3 – 5 let) približno 15 – 20
- Šoloobvezni otroci (6+ let) približno 20 – 30 igrač
Osredotočite se na visoko kakovostne in trpežne igrače, ki jih je mogoče uporabiti na več načinov ter v različnih igrah.
Pomembno je, da se otrok preko igrače uči različnih pristopov, kako lahko igračo uporabi najboljše (iznajdljivost).
Klasične Igrače
Klasične igrače, kot so kocke, plastelin, sestavljanke, lutke, umetniške potrebščine in igrače za igro na prostem (učenje gibanja, ravnotežja, fizike), ponujajo več možnosti za kakovostno in kreativno igro.
Otrok naj ima predvsem igrače, preko katerih se uči in s katerimi lahko sodeluje z vrstniki (otroci si med seboj pomagajo, skupaj razmišljajo, navijajo drug za drugega).
Izogibajte pa se nizkocenovnih, statičnih oz. “mrtvih” igrač, ki ne dovolijo drugačne igre, kot samo igro, za katero so bile ustvarjene.
Menjava/Kroženje Igrač
Namesto da otroku omogočite dostop do vseh njegovih igrač hkrati, razmislite o tem, da igrače razdelite v dve škatli, ki jih na vsakih nekaj tednov zamenjate.
Takšno kroženje oz. menjava istih igrač bo pri otroku ohranjala navdušenje in zanimanje za igrače, ki jih že imate doma.
Kar pomeni, da se otrok igrač ne bo hitro naveličal in ne bo potrebe, da bi kupovali vedno nove igrače.
Hkrati pa otroka med igro tudi opazujte in prilagajajte izbiro igrač.
Odstranite Igrače, Ki Jih Otrok Ignorira
Če določene igrače otrok nenehno ignorira in jih nikoli ne uporablja, jih odstranite (podarite, zamenjajte ali prodajte) in jih nadomestite z igračami, po katerih otrok rad poseže.
Ideja: Igrače, ki otroka doma ne zanimajo ali pa imate presežek igrač (rojstni dan, rojstvo otroka, prejetje več rabljenih igrač) lahko podarite – odnesete v vrtec.
Zaključek
Navsezadnje je cilj starša, da otroku zagotoviti igralno okolje, ki spodbuja pozitivno igro, učenje, iznajdljivost in domišljijo.
Manj igrač pogosto privede do bogatejših igralnih izkušenj in lepših spominov na otroško igro, ko otrok odraste.
Ob redni organizaciji igrač in zavednem podarjanju tistih, ki jih otrok ne potrebuje, pa otroku lahko privzgojite koristno miselnost, da stvari nimamo zato, da jih imamo, ampak zato, da jih uporabljamo in nam vsakodnevno služijo.
Zapomnite si, da je pri vzgoji otroka večkrat uspešnejše vodilo “manj je več.”
Preberite: