Kako močan je vpliv kofeina na dojenčka, je predvsem odvisno od količne popite kave oz. drugih kofeinskih napitkov (npr.: črni čaj).

Seveda pa si marsikatera mamica ne predstavlja začeti svojega dneva brez skodelice dišeče kavice.

Jutranja kava pomaga pri pomanjkanju spanja, vendar pa veliko mamic obenem skrbi, da kofein preveč negativno vpliva na njihove dojenčke.

Naj vas potolažim, da je kofein v zmernih količinah varen tudi za doječe mamice in njihove dojenčke, vendar pa ima lahko vseeno na dojenčka nezaželen učinek.

Zmerna Količina Kofeina Je Varna Za Doječe Mamice

zmerna kolicina kofeina je varna za dojece mamice

Kofein lahko povzroči razdražljivost, nemir in težave s spanjem pri dojenčkih. Prav tako lahko vpliva na spremembe v njihovih vzorcih hranjenja.

Kofein je poživilo, ki lahko do določene mere prehaja skozi materino mleko v telo dojenčka.

Novorojenčki in dojenčki kofein presnavljajo počasneje kot odrasli, zato so lahko učinki pri njih veliko bolj izraziti.

Kofein Prehaja V Materino Mleko

Pomembno je vedeti, da je količina kofeina, ki prehaja v materino mleko, na splošno sorazmerna z vnosom kofeina pri mami.

Če doječa mamica uživa zmerne količine kofeina, se to šteje za varno.

Prekomerni vnos kofeina pa zagotovo vpliva negativno na dojenčka.

Zanimivo je tudi to, da lahko dojenčki zaznajo vonj kave v materinem mleku. Tako kot različne okuse v mleku, vključno z okusi hrane in pijač, ki so jih zaužile njihove mamice.

Treba pa je omeniti, da je koncentracija okusov v materinem mleku na splošno veliko blažja kot v dejanski hrani ali pijači, ki jo zaužije mamica.

Tri Skodelice Kave Na Dan

Ameriška akademija za pediatrijo predlaga, da doječa mamica zaužije do največ tri skodelice kuhane kave na dan (približno 300 miligramov na dan), ne da bi kofein negativno vplival na njenega dojenčka. 

V povprečju se ocenjuje, da približno 0,5 % do 1,5 % maminega odmerka kofeina konča v njenem mleku.

Kofein se v mleku pojavi v 15 minutah po zaužitju skodelice kave. 

Če dojite in želite zmanjšati količino kofeina, ki ga dobi vaš dojenček, ga podojite, preden zaužijete skodelico kave.

Podojite Dojenčka Preden Zaužijete Kavo

podojite dojencka preden zauzijete kavo

Razpolovna doba kofeina (čas, ki ga telo potrebuje, da izloči polovico kofeina) pri dojenčku je veliko daljša kot pri odraslih.

Pri odraslem človeku je razpolovna doba kofeina na splošno okoli 3 do 5 ur, pri novorojenčku pa lahko tudi do 80 ur. To pomeni, da lahko kofein ostane v dojenčkovem sistemu zelo dolgo. 

Vendar pa se individualna toleranca dojenčka na kofein lahko razlikuje in nekateri dojenčki občutijo negativne posledice kofeina že pri dveh zaužitih skodelicah kave. 

Če vas skrbi, kako kofein vpliva na dojenčkovo spanje ali počutje, je priporočljivo, da spremljate njegove reakcije in po potrebi zmanjšate, ali izločite vnos dnevnega kofeina.

Kava Lahko Zavira Absorpcijo Vitaminov In Mineralov

Nekateri verjamejo, da lahko kisline v kavi celo znižajo vsebnost železa v materinem mleku, čeprav ni novejših znanstvenih raziskav, ki bi to trditev potrdile. 

Železa je v materinem mleku že naravno malo, čeprav ga dojenčki potrebujejo za normalen razvoj, zato se mamice, ki redno pijete kavo, pogovorite o jemanju prehranskega dodatka železa z vašim osebnim zdravnikom. 

Na splošno pa ni nobenega zdravstvenega razloga, da bi se morala mamica med dojenjem izogibali pitju kave (do največ tri skodelice kave na dan).

Prav tako ni dokazov, da kofein neposredno kakorkoli koristi dojenčku.

Kaj Pa Brezkofeinska Kava Za Doječe Mamice?

kaj pa brezkofeinska kava za dojece mamice

Kava brez kofeina je dobra alternativa za doječe mamice, ki želijo uživati v kavi, vendar jih skrbi vpliv kofeina na njihove dojenčke.

Čeprav brezkofeinska kava še vedno vsebuje majhno količino kofeina, so ravni bistveno nižje v primerjavi z navadno kavo.

Brezkofeinska kava običajno vsebuje približno 3 do 7 miligramov kofeina na skodelico v primerjavi s približno 95 miligrami kofeina v običajni skodelici kave. 

Vsebnost kofeina je torej tako nizka, da se na splošno šteje za varno za doječe mamice in njihove dojenčke.

Brezkofeinska Kava Je Še Vedno Kisla

​​Kava brez kofeina pa je še vedno kisla, zato lahko vpliva na količino železa v materinem mleku.

Če ste občutljivi na kofein ali želite zmanjšati izpostavljenost svojega dojenčka kofeinu prek materinega mleka, je kava brez kofeina lahko dobra alternativa običajni kavi.

Vendar pa je priporočeno, da tudi brezkofeinsko kavo uživate zmerno. 

Raziskovalci namreč menijo, da se lahko pitje 5 – 10 skodelic brezkofeinske kave na dan primerja z 1 – 2 skodelicama običajne kave.

Tiste mamice, ki se težko odrečete trem skodelicam kave na dan, lahko poskusite tudi s pripravo kavne mešanice.

Zmešajte skupaj (50 – 50 %) navadno in brezkofeinsko kavo, s tem trikom boste avtomatsko zaužile manj kofeina na dan. 

Moje Priporočilo:

Pri nakupu brezkofeinske kave bodite pozorne, da kupite znamko pri kateri je kofein kavi odvzet po metodi Swiss Water ®, kar pomeni, da v procesu dekofeinizacije ne uporabljajo škodljivih kemikalij.

Omenjena metoda velja za trenutno najbolj naraven proces odvzema kofeina, ki odlično ohrani priljubljen okus kave.

Preberite:

Kategorizirano v: